Apmaksas piesaiste rēķiniem


         Līdz šim Zalktī bija tikai funkcija Apmaksas kontrole. Šajā kontrolē tiek sasaistīti debeta un kredīta puses grāmatojumi/dokumenti caur konkrētiem grāmatvedības kontiem, piemēram debitoru uzskaite kontā 2310, kreditoru uzskaite kontā 5310 u.c.

       Tagad Zalktī ar 2020.2.xxx versiju ir jauna iespēja "Apmaksas piesaiste rēķiniem", pilnīgi atšķirīga no "Apmaksas kontrole" iespējām. Šeit piesaiste nenotiek caur grāmatvedības kontiem. Piesaite ir pie noteiktiem dokumentu veidiem: parastiem rēķiniem,  universāliem rēķiniem un noliktavas dokumentiem - izejošām pavadzīmēm tiek piesaistīti Zalktī noteiktie dokumenti - kases ieņēmumu orderi un ienākošie bankas dokumenti.


       Apmaksas piesaistes rēķiniem/pavadzīmēm lietošana nav obligāta!  Tās lietošana / nelietošana neietekmē grāmatvedības kontu / virsgrāmatas kontu atlikumus. 

Tās lietošana ir tikai jūsu ērtībām, vai arī, ja vēlaties, lai izejošos rēķinos / pavadzīmēs iedrukātu saņemtos maksājumus. Tā ir izveidota maksimāli vienkārša un ērta lietošanai.


Šobrīd šo iespēju var izmantot universālos rēķinos, ar laiku līdz 2020.g.vidum tiks iestrādāti arī noliktavas dokumentos -izejošās pavadzīmēs un parastos rēķinos.


       Piemēri: Pirmdien saņemts avanss 20 % apmērā 200 EUR, pēc tam otrdien sagatavots noliktavas dokuments preces pārdošanai - izejošā pavadzīme par 235.95 EUR, un nākošceturtdien saņem nepietiekošo atlikušo maksājumu 29.61 EUR.

       

       Savlaicīgi ievadiet sistēmā pirmdien saņemto maksājumu ar ienākošo bankas dokumentu 200 EUR. Ienākošais bankas dokumenta veids ir pieejams tikai caur bankas dokumentiem. Arī, kad ieimportējat no bankām saņemtos konta izraksta xml failus, visi ieimportēti ieraksti tiek saglabāti kā bankas ienākošie / izejošie dokumenti.

       

Tad otrdien var sagatavot universālo rēķinu.

Šim rēķinam jūs var mainīt dokumenta nosaukumu, piemēram pavadzīme, pakalpojumu pavadzīme, u.c. Bet tās tiek sagatavotas universālā rēķina logā/formā.



       Kad esat sagatavojis dokumentu, tad turpat ir poga Apmaksa, to var spiest, lai piesaistītu maksājumus.  

Šajā brīdī, ja sagatavotais dokuments vēl nav saglabāts, tiek piedāvāts to saglabāt.

Droši atbildiet jā, lai saglabātu šo dokumentu sistēmā un var saglabātam dokumentam piesaistītu maksājumus.

       

Tad tajā universālā rēķina formā spiediet pogu "Apmaksa", lai piesaistītu apmaksas dokumentus.

Pēc tam parādīsies jauns logs " Rēķinam piesaistītie maksājumi".



Augšējā tabulā ir piesaistīto maksājumu saraksts.

Apakšējā tabulā ir ienākošo maksājumu saraksts, no kuriem 1 vai vairākus dokumentus var piesaistīt konkrētam rēķinam.

Apakšējā bildē -  izvēlamies ienākošo bankas avansa maksājumu nr.23 un piesaistītās summas ailē ievadam visu piesaistāmo summu 200 EUR.

Tad varam atzīmēt, vai šo avansa maksājumu parādīt izdrukājamā rēķinā (apakšējā pēdējā bildē ir izdrukas paraugs).

Pēc jūsu vajadzībām varat arī neparādīt rēķinā šo saņemto avansu 200 EUR, bet piesaistē šis avanss paliek piesaistes kontrolei.



Ja par šo rēķinu vēlāk ienāk pēcmaksas maksājumi, tos varat vēlāk piesaistīt, kad maksājums no bankas ir ievadīts datubāzē.

Šo maksājumu varat atzīmēt, ka to nerādīt izdrukājamā rēķinā, jo tas ir pēcmaksas maksājums un tas nevar būt zināms jau rēķina izdrukas dienā.



Tāda izskatās izdruka, ja ir atzīmēts, ka konkrēto maksājumu jāparāda izdrukā.